orientace ve městě - test
1) Put in the or no article. (doplň the nebo nepiš žádný člen). Examples: the Tower of London, ---- Big Ben, zdůvodni. (Zopakujte si pravidla pro psaní členů, lekce 5.1)
1 ......... River Thames, protože řeky člen ................
2 ......... Hyde Park, protože parky člen ...................
3 ......... Trafalgar Square, protože náměstí člen .............
4 ......... Tower Bridge, protože mosty člen ................ (výjimka ......
5 ........ Playhouse Theatre, protože divadla člen .............
6 .......... Churchil Street, protože ulice člen ................... ( výjimka ........
7 ............ Atlantic Ocean, protože moře člen .............
8 .......... Odeon cinema, protože kina člen .........
9 ........ Tower of London, je-li součástí názvu je předložka of, člen ........
10 ........ Nelson´s Column, je-li součástí názvu přivlastňovací pád, člen ...
2) Complete the phrases with at, in or on. (dopiš do vět předložky at, in nebo on). Example: John lives in Black Street.
1. Does she live ....... Oxford?
2. John lives ...... number 10, Oxford Road.
3. He is staying ..... home.
4. I went for a boat trip ..... the river.
5. Can we meet .... the park?
3) Complete the dialogues. Put in a/an, the or no article. (Dokonči rozhovory, dopiš členy a/an, the nebo nic, zdůvodni). Example: Is there a bank? (Zopakujte si pravidle pro psaní členů, lekce 5.3)
1. Yes, there is. Take ..... second road on ..... right, and you´ll see .... bank. protože:
2. Where´s ...... nearest tram stop? Go along this street until you come to ..... book shop, and turn right.
4) Write the opposite word. (Napiš slova s opačným významem.) Example: young - old. (Zopakujte si slovíčka lekce 5D)
1. cold | 6.beautiful | ||
2. dry | 7. safe | ||
3. short | 8. strong | ||
4. narrow | 9. crooked | ||
5. new | 10. dirty |
5) Look at the map and correct the directions. (Podívej se na mapu a oprav směry.) Example: The bank? Go down the road. Go under a bridge and it is on the left. Go under a bridge and it is on the right. (V testu bude malá mapka, ale na internet jsem místo ní dala pouze slovní zásobu potřebnou k tomu, abyste chybné informace úspěšně anglicky opravili. Zopakujte si slovíčka lekce 5C)
vlevo zahni vlevo vpravo zahni vpravo naproti přes vedle pod jdi rovně drogerie
6) The Orange is a top jazz band. Look at the band´s diary. What are they doing next week? (Pomeranč je špišková jazzová skupina. Podívej se do jejího diáře. Co bude podnikat příští týden?) Example: On Monday they´re making a new CD. (Zopakujte si pravidla pro vyjadřování předem naplánovaných činností - používáme čas přítomný průběhový, lekce 5.2. )
Monday
Return to Oxford
Tuesday
Appear on TV
Wednesday
Go to a party
Thursday
Make a new CD
Friday
Have lunch with the manager
Saturday
Fly to London
Sunday
Give a big concert in London
1..............................................................................................................
2 ..............................................................................................................
3 ................................................................................................................
4 ..............................................................................................................
5 ..............................................................................................................
6 ..............................................................................................................
7 ..............................................................................................................
7) Re-write this paragraph. Replace the highlighted words with a pronoun or a possessive adjective. (Přepiš tento odstavec. Nahraď zvýrazněná slova vhodným osobním nebo přivlastňovacím zájmenem.) Example: John is the lead singer. He is the lead singer. (Zopakuj si používání zájmen, lekce 5.8 a 5.9, nauč se všechny tvary zájmen, nejenom první pád.)
John is a very busy man. John is the lead singer. Last week he went to see his grandparents. His grandparent´s house is near Oxford. John went with his grandparents to the cinema. While he and his grandparents were going home, John´s grandma told John she had an idea for a new song. John asked his granny to sing it to him. John really liked it. He thought it was even better than his grandmother´s cooking.
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
..............................................................................................................
1.pád
za slovesem nebo předložkou
přivl.
zájmena
já
I
mne, mě, mi, mně, mnou
me
můj
my
ty
you
tebe, tobě, ti, tebou
you
tvůj
your
on
he
něho, němu, něm, jemu
him
jeho
his
ona
she
ní, jí
her
její
her
věc
it
it
its
my
we
námi, nám, mnou
us
náš
our
vy
you
vámi, vám, vás
you
váš
your
oni
they
nimi, nich, nim
them
jejich
their
konec testu